onsdag.

idag har vi gjort mycket nyttigt på jobbet, nämligen googlat jullåtar. alltså, vi spelar ju mängder med julmusik i butiken just nu, och vissa av dem har lite suspekta texter... ta Winter Wonderland till exempel.

In the meadow we can build a snowman
and pretend that he is Parson Brown
he'll say: are you married?
we'll say: no man
but you can do the job when you're in town

va? the job? vem i helvete är Parson Brown? svaret är att han inte finns eller har funnits. Parson är ett äldre ord för pastor, och Parson Brown användes lite i samma mening som John Doe används nu. spännande va?
 
sen har vi analyserat vår hatlåt också, 12 days of christmas. Anna, partridge är rapphöna!

nä, det kanske inte är våra ordinarie arbetsuppgifter... men vaddå, vad ska man göra när julruschen inte kommit igång än?

jo fy fan, idag städade jag toaletten på jobbet! har ni hört nåt så äckligt? jag menar, det är ju inte bara vi utan även kunder som använder den toaletten. så man kan säga att jag har städat en allmän toalett! det är så lågt jag någonsin kommer att sjunka...


Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, det borde vi ju förstått! Den är ju mindre än en fasan men större än en vaktel. Jag som i grunden är ornitolog borde ha förstått det. Och av bilden annars!

Förresten, jag är så flötig på fingrarna av panängen att det blir fettfingeravtryck på tangenterna.

Ses snart.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback