pågående drama

det har varit alldeles för få brandmän i mitt liv de senaste veckorna, så tidigt i morse ringde jag SOS Alarm. nä, jag var faktiskt tvungen. jag vaknade av brandlarmet, inte mitt men grannens precis bredvid. efter några minuters frustration över att ingen stängde av det jävla larmet gick jag upp och ut i trappuppgången. alright, här luktar det bränt (flashback till ett par veckor sen, hos Tania). jag ringde på dörren men ingen svarade. då kollade jag in i brevlådan och såg att det i alla fall inte var någon brandrök därinne, men det stank nåt enormt.
så jag ringde efter brandkåren, som snart var på plats. "Torrkokning" sa dom åt varandra så snart jag hade öppnat ytterdörren och släppt in dom i trapphuset. efter att ha misshandlat grannens ytterdörr hörde dom ljud inifrån lägenheten. jo minsann, det låg nån och sov i stanken och oväsendet. hon tog sig till så småningom till dörren (jag gissar kraftig utekväll) och öppnade för brandmännen. "jag sov" hörde jag henne mumla medan fyra brandmän tog sig in i lägenheten och kollade att allt var i sin ordning. tydligen var spisen på och det var rök i lägenheten, men bara där.

jag tror inte att jag kan somna om nu, blev lite uppjagad... samtidigt fick jag återigen bevis för vilken sann materialist jag är när jag stod och funderade på vilka ägodelar jag skulle slänga ner i en väska om det hade börjat brinna (peppar peppar).

sådärja, det verkar som om det är över nu. jaha, undrar om det är nåt på tv. fortsätt att sova bara ni andra, ni kan ju läsa det här när ni vaknar om några timmar.

Kommentarer
Postat av: FashionWay

Du är välkommen att bli medlem i www.FashionWay.se

Postat av: Sofie

Ditt liv är så dramatiskt, Fridis!
Glömde ju att säga lycka till på nya jobbet i morgon! Så, lycka till! Ha det så kul!

2007-09-09 @ 18:25:31
Postat av: frida

oh ja, väldigt dramatiskt... inte... tack förresten.

2007-09-09 @ 18:51:27
URL: http://fridur.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag vill gärna veta vilka ägodelar du skulle ha tagit med dig

2007-09-09 @ 21:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback