roligt jobb.

min kära syster har lyckats komma över en massa test-påsar med godis från Malaco. sådana där mini-påsar med deras fem nya smaker, och idag fick jag fem sorter att prova. den enda haken var att jag skulle komma med utlåtanden om alla smaker. inte jättejobbigt direkt. vinprovning i all ära, men är det inte trevligare med godis? alright, here we go:
image101
fruits for two
vinigummi med två smaker i varje bit, i vissa är hälften skum. riktigt gott!

image103
exotic affairs
vinigummi och skum. ja, här har skummet en lite svampig konsistens...  men resten är gott, smakar undefär som vanliga gott&blandat
image104
sweet and salty
ååååh vad gott! söt och salt lakrits med härlig konsistens. (till skillnad från större delen av mina vänner gillar jag lakrits, faktiskt...)
image105
all in a spin
skumgodis med läskig konsistens. skum ska vara torrt och luftigt enligt mig, här är det mer kompakt... sämst i testet.
image106
berries in love
här har vi vinnaren! bär-och lakrits-vinigummin som är riktigt goda. very nice.


slutsats: det här var roligt.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Visst är det gott! Jag gillar lakritsen bäst, läskigt god. Tack för kommentarerna! Nu ska jag fylla i min rapport.

2007-05-21 @ 16:41:49
Postat av: Anna

Jag tycker att lakrits är läskigt... huh... smakar skit, rent ut sagt. Men här ska inte jag komma och provocera er, era lakrits-systrar (och då syftar jag inte då det faktum att ni är svarta...)

Postat av: frida

nej, snarare kritvita.

2007-05-22 @ 10:11:18
URL: http://fridur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback